Skönhetstipps, fast tvärtom

Ibland får jag för mig att göra små skönhetsbehandlingar på mig själv, enkla saker som tillexempel en hårinpackning, ansiktsmask, fixa naglarna osv (ni som känner mig vet nog redan att det här inte kommer bli en solskenshistoria). Så en kväll bestämmde jag för att bli len och mysig! Så jag googlar lite på saken, för alla vet ju att allt som står på google är bra idéer, det är ju kännt över hela världen! Som ett brev på posten hittar jag en helt naturlig och billig behandling vilket går ut på att man ska tappa upp ett varmt, avslappnande bad och hälla i olivolja, internet lovade att detta skulle göra mig alldeles silkeslen och vacker! Skit bra ju! Billigt och effektivt. Det stod hur mycket olivolja man skulle ha i men det struntade ju jag i! Jag var ju vuxen och kan göra vad jag vill, fuck aina och allt de där..Min tankegång var att ju mer olivolja jag häller i desto bättre effekt blir det, gör man fler sittups får man bättre resultat, äter man mer mat blir man mättare, ja ni fattar. När halva olivflaskans innehåll ligger och flyter omkring i badkaret så hoppar jag i. Allt är helt fantastiskt och jag känner hur huden blir alldeles len och sagolik! Där ligger jag och marinerar i någon timme och olivolja är ju bra för håret med så det var ju lika bra att behandla det med! Sen när behandlingen är över och det är dags att duscha av sig lite så känns det helt plötsligt väldigt konstigt, vattnet pärlar sig över kroppen som om jag vore någon jävla pressening! Här börjar jag få liiite panik, och tvättar mig och tvättar mig, samtidigt som jag halkar omkring i efterlämningarna av oljan som ligger som en smaklig hinna i hela badkaret. Jag tvättar mig med tvål, det hjälper inte nämnvärt. Jag schamponerar håret och hoppas på det bästa med det var ju att hoppas på för mycket. Hela jag ser ut som tjejen i The Ring, blöt, glansig och stripit hår. 
 
Jag var så inåljad att jag hade kunnat lägga mig naken på asfalten tagit satts och gjort sälen ända till grannhuset. 
Sensmoralen i denna historien är väll att följa instruktioner när du gör vissa saker och att olivolja, iallafall för mig, endast är för invätersbruk
Allmänt | Olivolja, Skönhet, The Ring, Vacker | |
#1 - - Felin:

Hahahaha Bob, du är så underbar <3

Svar: Du med Elin! :D <3
Bob Andersson

Upp