Vintermarknad och Jimmie Åkesson

Nu har jag varit väldigt inaktiv här. Det känns lite tråkigt måste jag ju säga men tror det är dags att sätta igång igen!

Så snart är det Jokkmokks vintermarknad, det är det mest fantastiska jag varit på! Inte för de vackra miljöerna, de roliga aktiviteterna eller de intressanta kulturella arvet, utan för maten! Det finns så otroligt mycket gott att äta, vi har ren, godis, bröd, ren mer ren, munkar och korv! jag kan i ärlighetens namn säga att jag kommer för maten!

I år ska det även komma en politiker till marknaden, hans parti borde ha hetat "Inavlade bönder i medelåldern" men de är ju inte helt korrekt, de där inavlade kan ju vara ungdomar med! Ja, vi pratar om sd! Vår kära Jimmie Åkesson ska hälsa på i Jokkmokk. De känns ju ganska ironiskt att en vit man som är emot invandring åker till en marknad som skapades av samer för att prata om att invandring är dåligt och vi måste hålla Sverige svenskt då svenskar invandrade i övre delen av vårt land och tvingade samerna, Sveriges urbefolkning, att leva på ett sätt som de tyckte var de bästa. Det lär ju bli intressant.

Jag hoppas han tar sitt förnuft till fånga och stannar i Blekinge med sin syster-fru och låter oss vanligt folk ha det trevligt utan rasistisk propaganda.
Allmänt | |
Upp