Jag kan aldrig bli som Ernst

Jaha ja, jag har som inte orkat skriva på ett bra tag, har inte vetat vad jag ska skriva och sådär, du vet hur det är ibland. Men man ska kanske ta tag i det där nu.
 
För ett tag sen bestämde jag mig för att göra det lite mysigare här hemma så jag köppte plantor. Dom va jätte fina de var prydnads chilli, vackra och röda! Jag vattnade dom och tänkte att jag gjorde världens bästa jobb, här står jag som en Ernst och tar hand om plantor och gör det mysigt (om det inte var kallt skulle jag springa ut barfota och känna naturen under fötterna men som sagt var det kallt och en dam springer inte, vi skyndar) men plantorna som tydligen är otacksamma små slynor uppskattar inte mitt hårda arbeta och bestämer sig för att långsamt dö. Det spelade ingen roll om jag vattnade dom lite varje dag, dom gick ändå mot en långsam död. Jag vet att det inte är rationellt eller så men jag blev lite arg på plantorna och bestämde mig för att dränka dom jävlarna, så att dom skulle avlida lite snabbare istället för att stå och små dö i mitt fönster. Så sagt och gjort spolade jag dom under kranen och ställde dom i fönstret igen. Jag gick där ifrån och lämnade dom till sitt öde. Någon timme senare går jag in till köket och där ser jag att plantjävlarna ser helt okej ut, dom ser till och med friska ut! Så vart vill jag komma med det här? Jo, de där med att plantor behöver kärlek håller jag inte riktigt med om, för när jag stog som en jävla Ernst så dög de inte, nej nej. Det kanske är lite BDSM plantor. Vad vet jag.
Allmänt | |
Upp